Besök på bvc

Idag hade Marius tid på bvc. Han fick som vanligt vägas och mätas. Men idag fick han också 2 vaccinsprutor, en i varje lår. Bvc tanten som jag kallar henne, varnade mig att Marius kommer kunna skrika till för att sprutorna gör ganska ont. Många föräldrar brukar tycka det är obehagligt. Men min lilla kakkaunge va så duktig. Han grina och skrek självklart. Men det gick över ganska fort när sprutorna väl var klara. Det tog inte länge innan han började le och skratta igen :) Marius vägde 6610 g om jag inte minns helt fel och han mätte 62 cm. Inga konstigheter alls. Det ända tråkiga var att han verkar ha känslig hud. Han blir lätt rödflammig i ansikte och mellan fläsket :P Det ska inte vara några problem bara vi smörjer in honom med en salva som bvc tanten bad oss att köpa efter förra besöket. Jag har märkt att han blir sådär flammig när han har legat varmt. Så får vara ännu mer extra noga med att han ska ligga svalt :) Fick en ny tid om ganska exakt en månad. Då har Marius hunnit bli 4 månader och vi ska då prata om fast föda. Hon frågade lite idag om när jag ska börja ge honom det. Men det kändes lite läskigt, så vi tar det när han väl får börja äta sånt. Det ska bli spännande. Han blir bara större och större våran älskade unge!



Kommentarer





Kommentera inlägget här

Vad heter du?

Kom ihåg mig?


E-postadress: (publiceras ej)



URL/Bloggadress:



Kommentar:

Trackback